Stare Graty - przedmioty z PRL, gry planszowe

 „Bezkrwawe łowy".
GRA TOWARZYSKA DLA DZIECI OD LAT 8 Komplet gry składa się z planszy, 2 kompletów kartoników z obrazkami zwierząt (po 12 szt. z każdego), 2-ch kostek w dwóch kolorach - czerwonej i niebieskiej oraz 80 žetonów - 40 szt. o wartości 1 pkt. i 40 szt. o wartości 2 pkt.
Karty należy zagiać wzdłuż linii przerywanej, tak aby można je bylo ustawić na prostokątnych polach wyznaczonych na planszy.
Przed zapoznaniem się z zasadami gry, kilka słów o tak zwanych dzikich zwierzętach, których życie w związku z pustępującym rozwojem cywilizacji staje się curaz trudniejsze.
Na zmniejszających się z roku na rok terenach, słabsze zwierzęta latwo tępione są przez silniejsze mięsożerne, a te z kolei są bezlitośnie trzebione przez myśliwych.
Z tego też powodu, niektórych gatunków, szczególnie w Afryce, jest coraz mniej.
Aby zapobiec zupełnen u ich wyginięciu, stworzone zostały rezerwaty, w których różne gatunki dzikich zwierząt mogą żyć na wolności w warunkach naturalnych pod troskliwą opieką ludzi.
W trosce o dobro wymienionych, zwierząt, wyłapuje się je np. przy pomocy sieci, strzali ze środkami usypiającymi, czy zastawianych pułapek i przewozi z obszarów zagrożonych w bezpieczne specjalnie dla nich przewidziane miejsca na terenie rezerwatu. Stąd właśnie nazwa naszej gry «BEZKRWAWE ŁOWY» odbywających się w Afryce.
ZASADY GRY W grze biorą udział 2 osoby. Każda z nich otrzymuje po jednym komplecie kart z obrazkami zwierząt i ustawia je dowolnie na jednej połowie planszy, która będzie terenem lowów danego gracza.
Na krawędziach pól umieszczone są cyfry - w kierunku poziomym czerwone, a w kiernuku pionowym białe, służące do oznaczania każdego prostokąta pól, na które podzielona jest plansza.
Każdy z graczy rzuca równocześnie dwoma kostkami, przy czym liczba oczek wyrzucona kostką czerwoną odpowiada cyfrom czerwonym, a liczba oczek wyrzuconych na kostce niebieskiej - cyfrom białym.
Punkt przecięcia się linii poprowadzonych od obu tych cyir wyznacza miejsce, gdzie zastawiona jest pułapka.
Gracze rzucają kostkami na zmianę.
O ile na wyznaczonym polu znajduje się jeden z kartoników to znaczy, że graczom udało się złowić dane zwierzę i można przenieść je do rezerwatu (zdejmując kartę z pola), za co uzyskują odpowiednią premię. - Slon, lew i tygrys - po 4 punkty, - Hipopotam, żyrafa i nosorożec - po 3 punkty, - Pantera, ryś i goryl - po 2 punkty, - Zebra, lampart i struś - po i punkcie.
O ile wyznaczone przy pomocy kostek, pole jest puste to znaczy, że łowca źle zastawił pulapkę, a gracz za kartę traci 3 punkty.
Gracz kontynuuje grę tak długo, aż jeden z grających nie złowi wszystkich zwierząt na swoim terenie, przy czym zwycięzcą zostaje ten, kto po obliczeniu uzyska największą ilość punktów.
Sp. Pr. ,,Drukator" - Bydg, Zam. 864 6-79 10,000

 

 

Pin It

Komentarze obsługiwane przez CComment

nostalgia stronaKoniecznie odwiedź - nostaliga.pl!
Bardzo ciekawie prowadzona strona o dzieciństwie lat 70-80.


 

Stare Graty - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kolekcja gier planszowych PRL, lata 50te-90te.
Stare zabawki, antyki i starocie.
Pamiątki z dawnych lat. Skup antyków i staroci.