• orionus_gra_planszowa_2orionus_gra_planszowa_2
  • orionus_gra_planszowa_3orionus_gra_planszowa_3
  • orionus_gra_planszowa_4orionus_gra_planszowa_4
  • orionus_gra_planszowa_5orionus_gra_planszowa_5

 ORIONUS
Naukowcy na Ziemi i na planecie Lutan odkryli, że na planecie Orionus krążącej w drugim układzie słonecznym, znajdują się złoża substancji energetycznej mogącej zabezpieczyć potrzeby ludzkości. Z obu planet wyruszają ekspedycje naukowe, których zadaniem jest zbadanie i zabezpieczenie tych złóż.
Obie ekspedycje pędzą w przestrzeniach kosmicznych napotykając na wiele przygód i niebezpieczeństw.
Gra składa się z 2 części: Pierwszej – wyścig z przygodami i katastrofy między pojazdami Ziemian i Lutanów, w której biorą udział 2 albo 4 osoby (2 albo 4 eskadry) Drugiej – poszukiwanie złóż energetycznych na planecie Orionus, w której po eliminacji biorą udział 2 osoby (plansza żółta)
Część I
Eskadra składa się z 6 pojazdów, z których 3 wylatują na trasę, a pozostałe 3 są w rezerwie. Eskadrą dowodzi kapitan. W razie rozbicia lub zaginięcia statku eskadra jest uzupełniana przez następny pojazd z rezerwy, startujący od początku. Kapitan leci tymczasem z pozostałymi pojazdami. Cały przebieg gry jest punktowany i suma punktów premiowych pomniejszona o punkty karne decyduje o zwycięstwie. Zwycięzcą jest ten, kto lepiej prowadzi pojazdy, ma szybszy refleks, oraz potrafi przewidywać posunięcia rywali. Dlatego każdy z kapitanów eskadr sam decyduje o kolejności przelotów swoich pojazdów, szybkości przelotów, wyborze drogi, może spowodować albo zapobiec katastrofie. Wyścig posuwa się na zasadzie rzutu kostką. Każdy z grających ma prawo do jednego rzutu kostką, chyba że z objaśnień wynika inaczej.
Talerze albo rakiety mogą lecieć razem. Spotkanie talerza z rakietą na jednym torze wywołuje katastrofę.
Katastrofa – może nastąpić gdy po wyrzuceniu kostką odpowiedniej liczby kapitan decyduje się poprowadzić swój statek na tor zajęty przez rywalizujący pojazd. Żeby wyprowadzić pojazdy z kolizji, kapitanowie obu statków otrzymują prawo do jednego dodatkowego rzutu, który może pomóc w szybkim odlocie, albo spowodować uszkodzenie, a nawet rozbicie pojazdu przeciwnika. Przy rzucie dodatkowym: Wyrzucenie 2 - uszkodzenie pojazdu I stopnia (strata 1 rzutu) Wyrzucenie 4 - uszkodzenie pojazdu II stopnia (strata 2 rzutu) Wyrzucenie 6 - uszkodzenie pojazdu III stopnia (rozbicie pojazdu)
Inne liczby wyrzucone kostką są niecelne i o ich wielkość zwiększa się szybkość przelotu
Objaśnienia do trasy – lot z przygodami Gracze ustawiają po 3 pojazdy na planetach. Ziemianie rakiety, Lutanowie