GRA PLANSZOWA CZŁOWIEKU NIE IRYTUJ SIĘ dla uczestników gry w wieku od lat 6
Zasady gry: Rozpoczynającego grę wyznacza się przez losowanie.. Gracze kolejno (w kierunku ruchu wskazówek - gara) wykonują ruchy. . Gracz, na którego przypada kolejność wykonania ruchu, rzuca kością i jeden ze swoich pionów, dowolnie wybrany, przesuwa po planszy kierunku ruchu przeciwnym ruchowi wskazówek zegara). ilość pol równą ilości wyrzuconych oczek. Wolno po drodze mijać piony zarówno wlasne, jak przeciwników,
Na jednym polu planszy może stać tylko jeden pion. Drugi pion, stojący na tym samym polu, bije pion stojący tam uprzednio. Pion zbity przenosi się na jedno ze swoich pól wjšyciowych i rozpoczyna droge od nowa. Nie wolno graczowi stawać dwoma swoimi pionami na jednym polu planszy. Aby rozpocząć grę (wystartować, wystawić jeden ze swych pionów z pól wyjściowych na pole startowe), należy wyrzucić kością 6 oczek. Gracz, którego pion jeden lub więcej) zajduje się już na planszy, a który wyrzucił 6 oczek, ma do wyboru albo przesuwa o tyleż pól swój pion na planszy, albo wystartować jeszcze jednym pionem. Pion, który obszedł całą planszę i dotarł do swego pola startowego lub je minął, wchodzi do swego do
nu (wa pole końcowe) także według ilości oczek. Na the pola nie mają prawa wchodzić żadne obce piony. Jeśli wszystkie piony danego gracza lub ich część znajduje się już w domu, gracz zaś wyrzucił taka ilość oczek, iż nie może wykonać żadnego ruchu, rezygnuje z ruchu. Gracz, który pierwszy wprowadzi wszystkie swoje piony na pola konc, (do swego domu) wygrywa gre Życzymy przyjemnej zabawy.

 

  • czlowiekunieirytujsie_2czlowiekunieirytujsie_2
  • czlowiekunieirytujsie_3czlowiekunieirytujsie_3
  • czlowiekunieirytujsie_4czlowiekunieirytujsie_4
  • czlowiekunieirytujsie_5czlowiekunieirytujsie_5
  • czlowiekunieirytujsie_6czlowiekunieirytujsie_6
  • czlowiekunieirytujsie_7czlowiekunieirytujsie_7