SPOŁDZIELNIA PRACY PRZEMYSŁU ARTYSTYCZNEGO
» ŚWIATOWID« Warszawa
ul. Filtrowa 54/58
GRZYBOBRANIE
Nr normy zakł. ZN/65/CZSP E/16-63
Gra składa się z planszy, 4 koszyczków, 25 grzybków i kostki.
Każdy z grających wybiera sobie koszyczek i ustawia go na jednym z czterech żółtych kółek. Następnie rzucamy kolejno kostkę. Wyruszamy do lasu na grzybobranie dopiero po wyrzuceniu szóstki, drugi rzut wskazuje grającemu gdzie ma się zatrzymać.
Przy następnych rzutach posuwamy się o tyle kółek naprzód - ile punktów otrzymamy przy pomocy kostki. Gdy stanie przy kółku, na którym rośnie grzybek, a czesem nawet dwa, zrywamy je do koszyczka.
W lesie możemy zobaczyć różne rośliny i zwierzęta, które napewno nas zaciekawią, gdy jednak stanąwszy na podwójnym żółtym kółku, przyglądamy się im zbyt długo, tracimy jedną kolejkę narażając się na zabłądzenie. Muchomorów nie należy zbierać bo są trujące, nie należy także niepotrzebnie zrywać leśnych kwiatów, które zaraz zwiędną.
Grający, który zatrzyma się w kółku podwójnym żółto-brązowym, na widok sowy niepotrzebnie ucieka, cofając się aż na podobne kółko wstecz. Jeżeli jednak spotka się po raz drugi już się nie boi i śmiało idzie dalej.
Przez las, przepływa strumyk. Jeżeli niepotrzebnie zatrzymamy się na kladce (kółko położone na strumyku) przez nieuwagę tracimy jeden grzybek, naturalnie, jeżeli mamy już zbiory w koszyku.
Przy ostatniej przeprawie tracimy aż dwa grzybki. Trudno. Może za następnym razem grzybobranie lepiej się uda.
Kończymy wędrówkę bez względu na to, czy wyrzucimy ilość punktów ściśle odpowiadającą ilości pozostałych kółek, czy nie.
Grający, który pierwszy skończył grzybobranie czeka jednak na skraju lasu na pozostałych. Dopiero potem następuje wspólne przeliczenie zbiorów. Wygrywa ten kto ma najwięcej grzybków. SKC XVII-III-5109-2825-10/72
Cena detaliczna 23 zł
Druk ,,Znak" 2-d 3, zam, 83, B-23, nakl. 40.000.

 

  • grzybobranie3_2grzybobranie3_2
  • grzybobranie3_3grzybobranie3_3
  • grzybobranie3_4grzybobranie3_4
  • grzybobranie3_5grzybobranie3_5