1. CHINCZYK

Gra z kostką dla 2-4 graczy od 6 lat Akcesoria: Plansza, po 4 pionki w 4 kolorach, 1 kostka. Cel gry: Celem gry jest przesunięcie poprzez rzuty kostką wszystkich swoich pionków dookoła planszy na docelowe pola we własnym kolorze, zanim uda się to pozostałym graczom. Zasady gry: Każdy gracz otrzymuje 4 pionki w jednym kolorze, trzy pionki ustawia w schowku tego samego koloru, a jeden na polu startowym oznaczonym strzalką. Kostkę rzuca się po kolei. Zaczyna gracz, który wyrzucił najwyższą liczbę oczek. Należy przesuwać się do przodu o tyle pól, ile oczek wyrzucono

Kto wyrzucił ,,6" zawsze ma prawo do jeszcze jednego rzutu. Gracz może (ale nie musi) pozostawić na polu startowym jeden z pionków pozostających w schowku. Jeśli pionek trafi na pole zajęte już przez pilonek przeciwnika, pionek ten zostaje zbity i musi wrócić do swojego schowka. Koniec gry: Zwyciężcą jest gracz, który pierwszy dotrze do wszystkich swoich pól docelowych do tych czterech pól można wejść tylko przez bezpośredni rzut.

Jeśli grają tylko dwie osoby, każdy gracz może przejąć dwa kolory, a więc osiem pionków,

  1. HALMA

Dla 2 lub 3 graczy od 10 lat. AKCESORIA: 2X15 pionków do HALMY w 2 kolorach

lub 3X15 pionków w 3 kolorach. Cel Gry Gra polega na tym, by jak najszybciej doprowadzić pionki z ich położenia podstawowego do leżącego na przeciwko czubka gwiazdy i obsadzić tam wszystkie punkty. W Halmie nie zbija się pionków. Zasady gry: Każdy gracz otrzymuje 15 pionków w jednym kolorze, które ustawia się na czarnych punktach w jednym z ramion gwiazdy w tym samym kolorze. Między położeniem startowym gracz musi zawsze leżeć jedno puste ramię gwiazdy.

Losuje się, kto zaczyna. Potem kolejno przesuwa się pionki. Każdemu graczowi wolno, gdy jest jego kolej, przestawić tylko jeden swój pionek, Można skakać albo się przesuwać. Jednak nie można robić obu tych rzeczy w jednym ruchu.

Przesuwanie: Przy przesuwaniu pionek zostaje przestawiony zawsze z jednego punktu na sąsiedni punkt w dowolnym kierunku, więc również do tyłu lub ukośnie.

Skakanie: Jeśli sąsiedni punkt jest zajęty przez własny lub cudzy pionek, można go przeskoczyć jeśli punkt leżący z tyłu w tym samym kierunku jest wolny. W ten sposób można też przeskoczyć kilka pionków kontynuowanymi skokami, w jednym ruchu, Między poszczególnymi skokami można zmienić kierunek. Nie ma obowiązku skakania. Seria skoków może zostać zakończona wg uznania, również gdy możliwe są dalsze skoki.

Koniec gry: Ten, kto pierwszy przeniósł wszystkie swoje nion ległego ramienia gwiazdy, zakończył grę jako zwyciezea

 

 

  • chinczyk_halma_1chinczyk_halma_1
  • chinczyk_halma_10chinczyk_halma_10
  • chinczyk_halma_11chinczyk_halma_11
  • chinczyk_halma_12chinczyk_halma_12
  • chinczyk_halma_13chinczyk_halma_13
  • chinczyk_halma_2chinczyk_halma_2
  • chinczyk_halma_3chinczyk_halma_3
  • chinczyk_halma_4chinczyk_halma_4
  • chinczyk_halma_5chinczyk_halma_5
  • chinczyk_halma_6chinczyk_halma_6
  • chinczyk_halma_7chinczyk_halma_7
  • chinczyk_halma_8chinczyk_halma_8

  • chinczyk_halma_9chinczyk_halma_9