• komandosi_stara_gra_planszowa_1komandosi_stara_gra_planszowa_1
  • komandosi_stara_gra_planszowa_2komandosi_stara_gra_planszowa_2
  • komandosi_stara_gra_planszowa_3komandosi_stara_gra_planszowa_3
  • komandosi_stara_gra_planszowa_4komandosi_stara_gra_planszowa_4
  • komandosi_stara_gra_planszowa_5komandosi_stara_gra_planszowa_5
  • komandosi_stara_gra_planszowa_6komandosi_stara_gra_planszowa_6

GRA PLANSZOWA
KOMANDOSI

ERTROB

Jesteście młodymi komandosami. Jest to Wasza pierwsza samodzielna próba. Obudzono Was przed wschodem słońca, helikopterem przewieziono wszystkich na nieznaną wyspę. Waszym zadaniem jest odnalezienie trzech różnych części małego helikoptera, którym moglibyście odlecieć. Od tej pory zdani jesteście tylko na własne siły. Awans jest tylko dla pierwszego. Twoi koledzy są teraz Twoimi przeciwnikami. Lasy, góry, bagna, niebezpieczne rzeki, wiatry, dziwne wypadki losowe, brak pieniędzy i sił to tylko niektóre przeciwności, które musisz pokonać aby wygrać.
Ruszaj, sprawdź samego siebie, sprawdź CZY JESTEŚ PRAWDZIWYM KOMANDOSEM.
*** WYPOSAŻENIE *** -
Plansza, - 15 pionków, 6 domków, kostka, - 10 000 ERTROBÓW w banknotach o nominale 50, 100, 200, - 68 kart losowych i 24 karty sklepowe, - losownik (tarcza z ruchomą wskazówką przy pomocy której losuje się położenie komandosów, części helikoptera itp), - 6 makiet donków, - plakat z Waszymi ulubieńcami.
UWAGA! Pionki graczy (komandosi) są w kolorach: biały, żółty, zielony, niebieski, czerwony, czarny. Pionki "części helikoptera" - pomarańczowy, brązowy, fioletowy.

*** CEL GRY * * *
Wygrywa ten komandos, który pierwszy dostanie się na lotnisko (pole z helikopterem) z trzema różnymi częściami helikoptera (pionek pomarańczowy, fioletowy, brązowy).
Pozycje początkowe komandosów a także ustawienie części helikoptera w kolejności 1, 2, 3, 1, 2 ... (np. pomarańczowy, fioletowy, brązowy, pomarańczowy, fioletowy ...) losowane są przed rozpoczęciem gry za pomocą losownika (trzymając jedną ręką za wskazówkę pokręcamy tarczą). Po odczytaniu współrzędnych z dwóch losowań (litery i cyfry np. C 12) stawiamy pionek na wyznaczonej pozycji. Ilość pionków oznaczających części helikoptera znajdujących się na planszy w momencie rozpoczęcia gry jest zawsze o jeden mniejsza niż liczba graczy (np. gdy gra czterech graczy na planszy znajdują się trzy człony helikoptera). Pozostałe pionki (części helikoptera) ustawiamy obok planszy pomieszane kolorami (są one dolosowywane kolejno podczas gry). PORUSZANIE SIĘ - decyduje ilość wyrzuconych oczek. Nie wolno poruszać się na skos, przechodzić przez przeciwnika, budynki jak również po wykonaniu ruchu stać na tym samym polu. Gracz może pływać dookoła wyspy (z wyjątkiem rzeki i jeziora) ale bez wyrzutni i karabinu. Podczas pływania porusza się o jeden kwadrat mniej niż wypadło oczek na kostce (gdy wypadnie 1 gracz stoi). Nie wolno w jednym ruchu jednocześnie pływać i chodzić po lądzie. Droga musi skończyć się na pierwszym polu lądu (przy wychodzeniu z wody) lub pierwszym polu wody (przy
wchodzeniu do wody). ZOOBYWANIE CZĘŚCI HELIKOPTERA - Aby zdobyć część helikoptera należy stanąć swoim pionkiem na pole, na kunym się ona znajduje i wpłacić do banku opłatę 200 ertrobów. Innym sposobem zdobycia części helikoptera jest atak na drugiego komandosa posiadającego tę część (patrz punkt ATAK).
ZDARZENIA LOSOWE - jeżeli wypadnie na kostce 1 lub 6 gracz ciągnie kartę zdarzenia losowego
przed wykonaniem ruchu. W zdarzeniach losowych występują też polecenia np.: "musisz iść do najbliższego sklepu". Jeżeli komandos wykonujący polecenie wyciągnie następne automatycznie jest zwolniony z wykonania poprzedniego polecenia. Podczas wykonywania polecenia nie można atakować ani być atakowanym. Karty użyte wracają na spód.