• mech_wars_gra_planszowaa_1mech_wars_gra_planszowaa_1
  • mech_wars_gra_planszowaa_2mech_wars_gra_planszowaa_2
  • mech_wars_gra_planszowaa_3mech_wars_gra_planszowaa_3
  • mech_wars_gra_planszowaa_4mech_wars_gra_planszowaa_4

 W świecie przyszłości pola walki niemal całkowicie opanowane zostały przez ogromne machiny
bojowe zwane mechami. Po latach wojen udało się w końcu osiągnąć globalny pokój, lecz na obrzeżach cywilizacji wciąż trwa walka, jednak jej stronami są teraz klany mech raiderów. To właśnie
świat w jakim toczy się akcja logiczno-strategicznej gry planszowej Mech Wars.
Komponenty
1 plansza przemarszu (format a3); 3 plansze formacji (format a4); 75 kart (12 kart specjalnych, 45 karty mechów, 18 kart,znaczników"); zasady gry.
Do gry będzie również potrzebna kartka i długopis w celu zapisywania i późniejszego podliczania zdobytych punktów.
Cel gry
Celem gry jest uzyskanie jak najwyższej wartości bojowej swojej formacji. Wzrost tej wartości zagwarantuje gromadzenie na swojej planszy formacji kart mechów. Wartość bojową podlicza się co 3 turę (kiedy ostatni z graczy zakończy 3 ture). Wartości uzyskane po poszczególnych podliczeniach sumują się i decydują o ostatecznym zwycięstwie. Ta część rozgrywki nazywana jest „Przemarszem".
Jeśli gracze zdecydują się na zasady opcjonalne, po przemarszu nastąpi druga część gry zwana „Walką". O zwycięstwie w walce, a co za tym idzie w całej grze zadecyduje potyczka pomiędzy zgromadzonymi formacjami mechów poszczególnych graczy.
Karty
W Mech Wars funkcjonują 4 rodzaje kart: karty mechów, karty specjalne, karty znaczniki oraz karty pomocnicze. Przy czym w grze bezpośrednio uczestniczą jedynie dwa pierwsze rodzaje.