PODRÓŻ MIĘDZYPLANETARNA
Zapraszamy Was na wyprawe astronautyczną, w czasie której dotrzemy w pobliże wszystkich dziewięciu planet krążących wokół Slonca. Planety przedstawione na tablicy zmniejszone są tyle razy, ile razy zmniejszona jest Ziemia i rozmieszczone w takiej kolejności, w jakiej krążą wokół Słońca. Gra składa się z planszy, 12 kosmogramów i 4 rakiet. Grać mogą 2, 3 albo 4 osoby. Gracze-astronauci. ustawiają swoje rakiety w bazach, czyli na kolkach otaczających Ziemię oznaczonych czerwonymi strzałkami. Jeden graczy tasuje kosmogramy i rozdaje wszystkim uczestnikom. Astronauci kladą kosmogramy przed sobą - jeden na drugim - napisami do spodu. Po rozdaniu kosmogramów każdy odkrywa swój pierwszy kosmogram. Grę rozpoczyna ten, kto odkryl największą liczbę. Jeżeli na przykład odkrył kosmogram ze znakiem + , posuwa swoją rakietę a cztery pola naprzód. Przesunowszy swoją rakietę po trasie, astronauta przek mogram sąsiadowi z lewej strony, który wkłada go pod sioje kosmogramy. Te same czynności wykonuje następny kolejny asironauta siedzący z lewej strony itd. Kosmogram ze znakiem - 2 oznacza na trasie cofnięcie się o 2 pola i postój przez 2 kolejki w bazie okołoziemskiej. Mimo jednak przymusowego postoju należy przekazywać koledze odkrywane za każdym razem kosmogramy. „Podróż Międzyplanetarna" obfituje w przeszkody i przygody. Pola z przeszkodami i przygodami oznaczone są litrami od A-G. A - astronauta omija szczęśliwie Marsa według strzałki. B - postój przez jedną kolejkę z powodu strefy meteorytów. C- astronauta przezwycięża potężne przyciąganie Jowisza i nabiera przyśpieszenia kierując się według strzałki. DEF - strefa meteorytów, którą trzeba ominąć zgodnie z kierunkiem strzałki. G- na sztucznej planecie należy uzupełnić zapas paliwa (postój przez 2 kolejki), Jeżeli astronauta napotyka na swojej drodze inną rakietę i musiałby zająć to samo pole, przesuwa się na pole następne. Zasada ta ohoriazuje przy ruchach do przodu i wstecz. Wygrywa ten, kto pierwszy doprowadzi swoją rakietę do bazy. Przy dochodzeniu do mety, astronauta, który otrzymał kosmogram z większą ilością punktów niż tego wymaga lądowanie, krąży po bazach okołoziemskich aż do wyciągnięcia odpowiedniego kosmogramu. Gracz, który wygrał, rozdaje swoje kosmogramy • pozostalym kolegom, ubiegającym się o drugie i trzecie miejsce.

  • podroz_miedzyplanetarna_gra_planszowa_1podroz_miedzyplanetarna_gra_planszowa_1
  • podroz_miedzyplanetarna_gra_planszowa_2podroz_miedzyplanetarna_gra_planszowa_2
  • podroz_miedzyplanetarna_gra_planszowa_3podroz_miedzyplanetarna_gra_planszowa_3
  • podroz_miedzyplanetarna_gra_planszowa_4podroz_miedzyplanetarna_gra_planszowa_4