• skarb_gra_planszowa_prl_zabawka_1skarb_gra_planszowa_prl_zabawka_1
  • skarb_gra_planszowa_prl_zabawka_2skarb_gra_planszowa_prl_zabawka_2
  • skarb_gra_planszowa_prl_zabawka_3skarb_gra_planszowa_prl_zabawka_3
  • skarb_gra_planszowa_prl_zabawka_4skarb_gra_planszowa_prl_zabawka_4

 SPÓŁDZIELNIA PRACY POLIGRAFICZNO-PAPIERNICZA Drukator BYDGOSZCZ, UL. SIENKIEWICZA 39 - TELEFON 22-90-46
INSTRUKCJA do gry planszowel p. t.
,,S K A R B“ przeznaczonej dla dzieci w wieku szkolnym Gra składa się z planszy, 4 pionków w różnych kolorach, kartonika oznaczaiącego SKARB i 2 kostek do rzucania.
ZA SA D Y GRY W grze bierze udział od 2 do 4 uczestników. Każdy z nich otrzymuje po jednym pionku Przed przystąpieniem do gry losuje się kolejność przy pomocy kostki. Rozpoczyna grę ten kto wyrzuci największą ilość oczek, pozostali zaś zajmują kolejne miejsca. Gra polega na tym aby dojść do skarbu, który znajduje się w skarbcu po środku planszy i wrócić z nim do miejsca startu, który jest również metą. Gracz posuwa się o tyle miejsc, ile wyrzuci oczek posługując się dwiema kostkami naraz. Uczestnicy, którzy zatrzymują się na polach czerwonych z żółtym kółkiem przesuwają się dodatkowo zgodnie z kierunkiem strzalki przyspieszając, lub opóźniając w ten sposób swoją wędrówkę. Do skarbca gracz może się dostać tylko wtedy o ile słanie na jednym z trzech czerwonych pól z żółtym kółkiem środkowego kwadratu oznaczonych strzałką w kierunku skarbca. O ile zaś nie może trofić na takie pole wykonuje następne okrążenie środkowego kwadralu, až do skuiku, przy czym może się zdarzyć, że zatrzyma się na czerwonym polu z żółtym kółkiem zo strzałką kierującą go ponownie aż na pierwsze okrążenie labiryntu. Wychodząc ze skarbca rozpoczynamy wędrówkę w odwrotnym kierunku z pola oznaczonego bialym. Jeżeli gracza nikt nie wyprzedził i w skarbcu znajduje się jeszcze skarb, znalazca zabierze go i usiluje się wydostać z labiryntu. O ile gracz nie znajdzie już skarbu to rów- nież pospiesza do mely może się bowiem zdarzyć, że go odzyska stając na polu tym samym co jego aktualny posiadacz (o ile spotkanie spowoduje posiadacz skarbu nie oddaje go). Skarb może przejmować wracając lub podążając do skarbca przy czym w tym drugim wypadku gracz ma prawo od razu zmienić kierunku, starając się jak najszybciej wydobyć z labiryntu W drodze powrotnej żółte pola stają się zasadzkami dla posiadacza skarbu. Na tych polach czuwający strażnik odbiera mu bowiem skarb i składa ponownie w skarbcu, a wszyscy gracze ponownie wyruszają w jego kierunek z tych miejsc w kiórych się znajdują. Wygrywa ten kto pierwszy wyjdzie ze skarbem z labiryntu wyrzucając dokładnie taką ilość oczek jako dzieli go od mety.
OTTO
Projektant:
W.Z. S. P Katowice Ośrodek Zaplecza Technicznego Zakład Nr 3 w Częstochowie
šp. Pr. „Drukator" - Bydg. Zam. 7744-81 10.000