• skarb2_gra_1skarb2_gra_1
  • skarb2_gra_2skarb2_gra_2
  • skarb2_gra_3skarb2_gra_3

 REGUŁY GRY
Plansze stosować można w zależności od założonego stopnia trudności. Dla poczotkych proponujemy tarczę o polach kwadratowych. Wyrazy budowane są w sposób przypominający krzyżówki. Gracze dążą do uzyskania najwiekszej liczby punktów za utworzenie wyrazów z najcenniejszych liter za umieszczenie ich na polach premiowych.
Gra składa się z: - dwóch plansz, jednej o polach kwadratowych i drugiej o polach sześcio
kątnych - zestawu naciętych żetonów, przedstawiających litery, które należy wy
ciąć przed przystąpieniem do gry. Przed przystąpieniem do gry należy żetony przedstawiające litery włożyć do woreczka względnie ułożyć odwrotną stroną na stole. Każdy z graczy losuje po 7 liter, które układa przed sobą, tak aby nie widzieli ich przeciwnicy. Grę rozpoczyna ten z graczy, który wylosował literę A lub stojącą najbliżej A.
Rozpoczynający grę wykłada swój wyraz składający się z dwóch lub wię. cej liter na planszy w ten sposób aby jedna z liter znajdowała się na centrailnym polu zaznaczonym gwiazdką. Następnie oblicza ilość zdobytych punktów poprzez dodanie wartości liczbowych wyłożonych Viter powiekszonych o znobyte premie. Gracz podaje ilość zdobytych punktów i losuje tako lose liter jaką wyłożył na planszę. W ten sposób dysponuje zawsze 7 literami.
Każdy następny gracz dodaje jedną lub więcej liter do tych, które mad ją się już na planszy w ten sposób aby utworzyć nowy wyraz.
W e b wyłożone w jednym ruchu muszą leżeć w jednym rzędzie. Wyn muszą utworzyć jeden kompletny wyraz, a jeśli stykają się z terom locymi w sąsiednich rzędach, muszą tworzyć kompletne wyrazy jok w yzowce. Gracz zdobywa punkty za wszystkie wyrazy utworzone lub zmodyfikowane w wyniku swego ruchu.