Stare Graty - przedmioty z PRL, gry planszowe

 

 

 GRA NA PLANSZY NIEDZWIEDZIE I PSY
NIEDŹWIEDZIE I PSY to gra dla 2 osób Potrzebna: kostka, 24 pionki (psy) i 2 pionki (niedźwiedzie) w innym kolorze. Zabawę rozpoczyna gracz, który kostką wyrzucił największą liczbę oczek. Niedźwiedzie ustawiamy na polach czerwonych z numerem 1 i 2 (2 pionki), natomiast psy ustawiamy na wszystkich polach poza kolorem czerwonym (jaskinia). - 24 pionki (w innym kolorze). Niedźwiedzie poruszają się w dowolnych kierunkach i zbijają psy przeskakując je. Uwaga: obowiązuje przymus bicia! Psy również poruszają się w dowolnych kierunkach, ale nie mogą dokonywać zbić. Niedźwiedzie wygrywają, kiedy uda im się pożreć 16 psów. Psy wygrywają, jeśli uda im się zatrzymać niedźwiedzie.
LIS I GĘSI to gra dla 2 osób Potrzebna: kostka, 1 pionek (lis), 17 pionków to gęsi (pionki w innym kolorze niż lis). Zabawę rozpoczyna gracz, który wyrzucił kostką największą liczbę oczek. Rozpoczynając grę ustawiamy lisa na czerwonym polu z numerem 2 (1 pionek), a gęsi na wszystkich polach niebieskich (17 pionków w innym kolorze). Gęsiom wolno poruszać się tylko do przodu i w bok. Uwaga: gęsi nie mogą zbijać lisa! Lis może przemieszczać się we wszystkich kierunkach. Zbicia dokonuje poprzez przeskoczenie. Uwaga: lis i gęsi nie mogą poruszać się po skosie! Gęsi wygrywają, gdy uda im się zablokować lisa. Lis wygrywa, gdy zbije taką ilość gęsi, že blokada staje się niemożliwa.
TRÓJKĄTY to gra dla 2 - 4 osób Gracze otrzymują po 8 pionków w jednym kolorze. W przypadku 2 graczy, każdy może otrzymać po 16 pionków. Gracze na przemian ustawiaja na planszy po jednym pionku. Pole środkowe - zielone - pozostaje puste. Gracze starają się utworzyć jak największą liczbę trójkątów. Trójkąty tworzymy w oparciu o czarne linie. Osoba grająca blokuje przeciwnika i utrudnia mu tworzenie własnych trójkątów. Po ustawieniu wszystkich pionków liczymy po 1 punkcie za każdy utworzony trójkąt. Wygrywa gracz, który zdobył najwięcej punktów np.: po jednym punkcie za małe trójkąty 1 i 2 i jeden punkt z 3 trójkąt. Razem 3 punkty
GRA NA PLANSZY © CZERWONY KAPTUREK
CZERWONY KAPTUREK to gra dla 2 - 4 osób Zasady gry: W grze może uczestniczyć 2, 3 lub 4 graczy. Każdy z graczy ma do pokonania drogę przez las. Start następuje po wyrzuceniu 1 lub 6 oczek. Ponumerowane pola na trasie oznaczają przeszkody. I tak:
1 Czerwony Kapturek lubi zwierzęta. Przyglądasz się wiewiórce - czekasz 1 kolejkę 2 Babcia ucieszy się ze ślicznych kwiatów - przesuń się o pięć pól do przodu 3 Miałeś nie rozmawiać z nieznajomymi - cofnij się o 6 pól 4 Wśród zebranych grzybów mogą być trujące. Trzeba to sprawdzić - czekasz 2 kolejki 5 Zgubiłeś drogę! Sarenka wskaże Ci ją - rzucasz raz jeszcze kostką 6 Niechcący obudziłeś niedźwiedzia - cofnij się o 6 pól 7 Szczęśliwie ominąłeś niedźwiedzia - masz dodatkowy rzut kostką 8 Lecące gęsi to piękny widok, warto popatrzeć - stoisz 1 kolejkę 9 Babcia jest w niebezpieczeństwie, przyspiesz kroku - rzucasz dodatkowo kostką 10 Zły wilk połknął babcię - poczekaj 1 kolejkę 11 Poznałeś, że to przebrany wilk - rzucasz dodatkowo kostką 12 Uciekasz przed wilkiem bardzo daleko - pionek Twój wraca na pole oznaczone stopami 13 Przyszła pomoc. Poczekaj jedną kolejkę, aż gajowy przepędzi wilka - poczekaj 1 kolejkę Wygrywa ten gracz, który pierwszy przejdzie całą ścieżkę i wejdzie na końcowe, wolne pole, ale pod warunkiem, iż wyrzuci dokladnie tyle oczek, ile pozostaje wolnych pól końcowych.
F.P.H. KWANT 43-100 Tychy, ul. Kościuszki 17, tel. (032) 227 49 33

Pin It

Komentarze obsługiwane przez CComment

nostalgia stronaKoniecznie odwiedź - nostaliga.pl!
Bardzo ciekawie prowadzona strona o dzieciństwie lat 70-80.


 

Stare Graty - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kolekcja gier planszowych PRL, lata 50te-90te.
Stare zabawki, antyki i starocie.
Pamiątki z dawnych lat. Skup antyków i staroci.